טיפול בהתקפי חרדה - 4 טיפים מידיים

מה עושים בהתקף חרדה

לאחרונה אני פוגשת יותר ויותר אנשים שעברו התקף חרדה, וחלקם אפילו נוטלים תרופות כדי לא לעבור שוב את החוויה הזו.
אם את/ה חייב/ת לדבר עכשיו עם מישהו - אפשר לצלצל אלי.
הטלפון שלי הוא  1901-729-735     (שיחה בתשלום)    אשמח לעזור לך!

ובנוסף, ישנם 3 טיפים קלים שלימדתי את המטופלים שלי לעשות בזמן של התקף חרדה כדי להקל עליו. אם עושים את התרגילים האלה גם בין ההתקפים, זה יכול להיות טיפול שמונע התקפי חרדה.
 
 

טיפול בהתקפי חרדה עי טיפול בגוף

התקף חרדה לא מתחיל סתם. מסיבה כלשהי, הגוף החליט שאתם בסכנה. משהו בסביבה החיצונית או הפנימית לחץ על הכפתור של 'מצב חרום', ומה שאת מרגישה זו החוויה שאנחנו קוראים לה התקף חרדה.
כדי לצאת מהתקף חרדה יש שתי אופציות – האחת היא לנוח ולהרגע – וכן, אני יודעת שהאופציה הזאת נראית בלתי אפשרית כשאת באמצע של התקף חרדה, לכן פיתחתי גם את האופציה השניה לטיפול בהתקף חרדה, והיא - להחזיר את התחושה לרגליים באמצעות הליכה או מאמץ פיזי.
 

מה עושים בהתקף חרדה: לנוח כדי להרגיע התקף חרדה

לפעמים מספיק קצת לנוח כדי שהתקף החרדה יעבור. אפשר לפנק את עצמנו באמבטיה חמה, לנוח במקום שקט ורגוע, אולי עדיף עם מישהו שמכירים וסומכים עליו, וגם מגע יכול מאוד לעזור לריפוי של התקף חרדה – אם מחבקים אותנו, למשל, או נכנסים ביחד למיטה בתנוחת כפיות לחצי שעה.
אם התקף החרדה תופס אותנו מחוץ לבית, במקום למהר הביתה – דבר שעלול להחריף את הפניקה, אולי עדיף לעצור בצד, ולשבת בשקט במקום רגוע ושקט, עד שהתקף החרדה קצת יירגע.
 

טיפול בהתקף חרדה עי הליכה

האפשרות השניה לטיפול בהתקף חרדה היא אפילו יותר אפקטיבית. כשמתחיל התקף חרדה כדאי לצאת החוצה ולהתחיל ללכת. בדרך כלל לוקח כחצי שעה עד שהתקף החרדה נרגע, ולכן – סבלנות. פשוט ללכת וללכת, עד שמרגישים את הרגליים. לא לרוץ, לא רולר-בליידז, לא אופניים. פשוט ללכת. עדיף בעליה, או לטפל מדרגות, או בכל אפשרות אחרת שמאמצת את הרגליים מורידה את התקף החרדה.
 

העצה הכי חשובה כדי להרגיע התקף חרדה

העצה הכי חשובה, אולי, לטיפול בזמן אמת בהתקף חרדה היא לזכור שזה יעבור!!!
אולי את מרגישה כרגע שזה בכלל לא עוזר, אבל אם באמת תסכימי להרגיש את התקף החרדה – אפילו להכין 2 כוסות קפה ולשבת ביחד עם התקף החרדה לשתות, אם תסכימי להקשיב למה שיש להתקף החרדה לאמר לך, ואולי אפילו ללמוד מהתקף החרדה, את יכולה אפילו לגלות שהתקף חרדה יכול להיות יופי של אמצעי לצמיחה אישית.
אם תתחייבי בפני עצמך להתחיל טיפול – או אפילו טיפול עצמי, כדי לגלות מה מקור החרדות, וכדי לגלות מה החרדה מנסה להגיד לך – לא רק מצב החרדות שלך ישתפר, אלא כל החיים שלך ישתפרו!
 
הטלפון שלי הוא  1901-729-735     (שיחה בתשלום)    אשמח לעזור לך!
 
כדי לקבל עוד טיפים לטיפול בהתקפי חרדה אפשר לכתוב לי בלינק הזה
©מיכל רון, ספטמבר 2007
למייקל

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.