איך להיות מקובלת

שלחי לחברה

איך להיות מקובלת – הדרך הפחות מוצלחת

מה הופך מישהי למקובלת?
חשבת על זה פעם?
נדמה לנו שזה בגלל שהן יפות, ולכן המון בחורות חושבות שאם הן ישקיעו המון כסף, זמן ומאמץ בבגדים, שיער, איפור, לק וטיפוח – גם הן תהיינה יפות, גם להן יהיו מחזרים, וגם הן תהיינה מקובלות.
וזה לא נכון!
נכון, המון בחורות מקובלות הן גם יפות, אבל אם תסתכלי באמת – לא זו התכונה המשותפת לרובן. מה שמשותף לרוב הבחורות המקובלות הם הכישורים החברתיים שלהם.
 

מה מפריע לך להיות מקובלת

מה שמפריע לך להיות מקובלת זה פחד. אפשר לקרוא לזה גם חרדה חברתית. את פשוט פוחדת מאנשים.
ומה הפתרון לזה?
האמת?  אין פתרון!
הדרך היחידה שיש היא לעשות את אותו הדבר ככ הרבה פעמים עד שבסוף קטן עליך.
כמובן שיהיה קשה בהתחלה, וכמובן שלפעמים תרגישי שיצאת ממש אידיוטית, אבל בסהכ לאט לאט תרגישי שאת יותר מקובלת, ובסוף כל התרגילים שבהתחלה היו ככ קשים ייראו לך בדיעבד כממש פשוטים.
 

תרגילי אומץ כדי להיות מקובלת

להיות מקובלת זה אומר שיהיה לך קל להיות עם אנשים ולתקשר איתם, ולכן הם יאהבו אותך.
כרגע את עדיין פוחדת, ואולי גם מתביישת.
כדי לצאת מהמצב הזה אפשר להחליט על תרגיל אומץ פעם ביום להגיד למישהו שלום ברחוב, אפילו אם את לא מכירה אותו, לחייך לבחור יפה, לגשת למישהו ולשאול 'מה השעה'?, לשאול את הקופאית בסופר איך קוראים לך או כל דבר שקשור לכישורים חברתיים.
 

להיות מקובלת עי פיתוח כישורים חברתיים

כשתתחילי לפתח קצת אומץ, תתחילי לראות שבעצם מדובר בכל מיני דרכים קטנות להיות חברותית.
תוך שבוע - שבועיים תראי שזה כבר לא מפחיד אותך, ואז כבר תוכלי לעשות דברים יותר מפחידים ללכת לים; לבקש משהו ממישהו שמוצא חן בעיניך; להצטרף לכמה אנשים שעומדים יחד בחצר אפילו אם לא הזמינו אותך.
 

להיות מקובלת – בזהירות!

שימי לב שאמרתי שהדרך להיות מקובלת היא מפחידה – אבל לא מסוכנת!!! בשום שלב בדרך להיות מקובלת את ממש לא אמורה לסכן את עצמך או לעשות דברים שעלולים להיגמר באסון.
לשתות אלכוהול ממש לא יהפוך אותך למקובלת, וגם לא להסתובב או לצאת עם בחורים שהם לא נחמדים או לא ברמה שלך.
אם את לבד וקשה לך – עדיף שתשתמשי בזמן הזה כדי לפתח את עצמך: לקרוא, לעשות מדיטציה, לעשות משהו שיעשה לך טוב ולפתח אהבה עצמית, או אפילו ללמוד ולהפוך לתלמידה טובה יותר. כל אלה יעזרו לך להרגיש טוב יותר, להראות טוב יותר, וכן – גם להיות יותר מקובלת.
זכרי שכיום את אולי צעירה והדברים נראים כאילו הם ימשיכו ככה לתמיד, אבל בעוד 5 שנים את תהיי במצב לגמרי אחר, ואת ממש לא רוצה לעשות היום שטויות שתתחרטי עליהן גם בעוד 10 שנים.
 

איך זה ירגיש כשתהיי מקובלת

האם שאלת את עצמך פעם למה את רוצה להיות מקובלת?
או איך תרגישי כשתהיי מקובלת?
 
האמת היא שרוב ה'מקובלים' בכלל לא מרגישים מי יודע מה טוב עם עצמם, הם לאו דווקא חושבים שהם מקובלים, אלא הם מרגישים רגיל לגמרי.
וגם את, אם תעשי את התרגילים האלה כל יום במשך שבועיים - שלושה הכל יהיה כבר הרבה פחות מפחיד. את תרגישי רגיל, אבל אם תסתכלי – תגלי שאת יותר מקובלת.
 

איך להיות מקובל

חשבת לעצמך פעם איך בחור נהיה מקובל?
כמה קשה לבנים להתחיל עם בחורות מוצאות חן בעיניהם?
 
גם במקרה של בנים, בהתחלה זה מאוד מפחיד, אבל כמה פעמים ייקח, לדעתך, עד שהם מפסיקים לפחד לגשת לבחורה ולבקש את מספר הטלפון שלה?
50?
100?
500?
מתישהו, הרי, זה חייב להפסיק להפחיד, לא?
 
כשאת חושבת על זה – כדאי אולי לפתח הערכה וחמלה כלפי בחורים שמתחילים איתך, ואם אתה קורא את זה – אז כן, כמו שבחורה צריכה לעבור המון מבחני אומץ בדרך להיפתח ולהיות נינוחה עם אנשים אחרים, גם אתה צריך לעשות שוב ושוב דברים מפחידים – אבל לא מסוכנים! עד שהכעס והתסכול יפסיקו לנהל את החיים שלך, עד שלאט לאט תפחד פחות, ותסכים ללכת עם הרגשות החיוביים, האוהבים והשמחים שלך, ולהניח להם לנהל את חיך.
 

חיות יעזרו לך להיות מקובלת

סתם רעיון, אבל מה אם היה לך כלב קטן, ופעמיים ביום תרדי איתו למטה ותעשי איתו סיבוב?
האם תופתעי לגלות שכל יום או יומיים מישהו/י י/תגש אליך לשאול:
איך קוראים לכלב?
בן כמה הוא?
אפשר ללטף אותו?
ונהיית אינטראקציה כזו נחמדה ביחד...
שוב, הרעיון הוא לא שיתחילו איתך, ובטח שלא להיקלע לסיטואציות לא נעימות, אלא לפתח כישורים חברתיים.
 
להיות מקובלת עובר דרך אהבה עצמית
אהבה עצמית זה לא אגואיזם! אני ממליצה לך להקליק על הלינק ולקרוא את המאמר.
אהבה עצמית זה להסתכל על עצמנו ולראות את עצמנו כמו שה' רואה אותנו, בעיניים של אהבה. לא בגלל איך שאנחנו נראות, אלא פשוט כי אנחנו אנשים טובים.
כי כמה שיותר תראי שאת יופי, כמה שיותר תאהבי את עצמך ותקבלי את עצמך פשוט כמו שאת, עם המעלות ועם החסרונות, ככה פחות תפחדי מאחרים וממה הם יגידו.
 

סיכום: להיות מקובלת זה לאהוב אנשים, במקום לפחד מהם

הדבר שהכי חשוב להבין אם את רוצה לגלות איך להיות מקובלת הוא הרעיון הפשוט של לאהוב אנשים. להבין שכולנו רוצים שיאהבו אותנו, יעריכו אותנו, יראו מה טוב אצלנו, ויקבלו את מה שפחות מוצלח אצלנו. שיסלחו לנו, יבינו אותנו, ויפרגנו לנו.
הרעיון הוא לא ריצוי, ובטח שלא לוותר על הגבולות שלך או לעשות דברים שמרגישים לך לא נכונים או לא טובים, אלא פשוט – ואהבת לרעך כמוך, לראות שבבסיס כולנו אותו דבר.
נסי ותיהני  (-:
 
אם את מרגישה שאת זקוקה לעזרה נוספת – מוזמנת לפנות אלי
© מיכל רון, דצמבר 2011

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.
WhatsApp icon by Icons8