ביטחון עצמי עי אהבה עצמית

לתת ולקבל: אהבה ואהבה עצמית

רונן ביקש להתייעץ איתי. הוא מרגיש שאינו מסוגל לקבל אהבה, שזה עוצמתי מדי עבורו.
נראה לי שאצל כולנו זה ככה. למי לפעמים לא קשה?
תכופות, זה בגלל שאנחנו לא מוכנים לפתוח את הלב - כדי לתת אהבה או לקבל אותה.
התרגיל הבא מלמד גם לתת אהבה – לעצמנו, וגם לקבל אותה, כדי שנוכל לעשות זאת ביתר קלות בחיי היומיום, ואולי אפילו נתרגל לכך (:
 

תרגיל  אהבה עצמית ב 3 שניות ליום

אחד הפתרונות הכי פרקטיים שאני מכירה הוא לקחת 3 שניות ביום לתירגול אהבה עצמית. אפשר, כמובן, גם להאריך את התרגיל ל 5 או 10 שניות או דקות, או לתרגל 3 פעמים ביום, או כל יום כל היום).
באותן כמה שניות עושים משהו טוב לעצמנו:

  • אומרים מילה טובה,
  • מברכים את עצמנו במשהו נחמד,
  • שואלים 'מה נשמע' ומקשיבים בתשומת לב לתשובה,
  • עושים משהו נחמד לעצמנו – מלטפים את הראש, לדוגמא, או מחייכים לעצמנו במראה.

 
 

אהבה עצמית וביטחון עצמי

ככל שאנחנו יותר אוהבים את עצמנו הביטחון העצמי שלנו עולה,
וככל שנתרגל יותר אהבה עצמית יותר נאהב את עצמנו.
גם אם יש לך ביקורת כלפי עצמך – עדיין, וללא קשר, מגיע לך לאהוב את עצמך!
האהבה העצמית תתן לך יותר ביטחון, שתוכלי להשתמש בו כדי להשתפר ולאהוב את עצמך עוד יותר!
 
©מיכל רון, פברואר 2013

 

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.