2 טיפים: ביטחון עצמי במקום חרדה חברתית

טיפ לחיזוק הביטחון העצמי

עושים רשימה וכותבים בה את כל הדברים שפוחדים לעשות. לדוגמא: לדבר עם אנשים, להתלבש יפה, להתחיל עם בחורות, לטוס, וכד'.
מתי שרוצים, בכל פעם שנזכרים בעוד משהו, למשל, אפשר להוסיף לרשימה הזו עוד דברים.
כותבים גם דברים מאוד קטנים, וגם דברים מאוד גדולים. אם זה משהו גדול – פורטים אותו לכל הסעיפים הקטנים שלו. כלומר: לא כותבים רק 'לנסוע להודו', אלא – לצלצל ולברר כמה עולה כרטיס, להחליט מתי אני נוסעת, להחליט אם אני נוסעת עם חבר/ה או לבד, לקנות כרטיס טיסה, לארוז.
רושמים כל דבר שפוחדים ממנו, וכל דבר שאנחנו רוצים לעשות אבל... יש לנו תירוצים.
ואז בוחרים מה הדבר שהכי פחות מפחיד אותנו לעשות מהרשימה; או את מה שהכי דחוף לנו לעשות מהרשימה; או את מה שהכי מדליק אותנו לעשות מהרשימה; או בקיצור – מחליטים שבכל יום ראשון או שבת או שלישי, בוחרים משהו מהרשימה, ועושים אותו!
וברשימה חדשה כותבים כל שבוע את מה שעשינו מהרשימה. אפשר גם למחוק מהרשימה הישנה, או לעשות ליד וי גדול באדום (:
ככל שהרשימה השניה, של הדברים שעשית, תלך ותתארך, כך תרגישי יותר בטוחה בעצמך ויותר גאה בעצמך,.
 

טיפ לשיפור הדימוי העצמי והעלאת הערכה עצמית

ברשימה חדשה כותבים את כל הדברים שאת טובה בהם ואת כל הדברים שהצלחת לעשות בחיים. למשל: אני חכמה, טובה, יש לי בגרות, יש 2 אנשים בעולם שאוהבים אותי.
צריך להתעקש, ולמצוא מספיק דברים, כך שהרשימה השניה תהיה פי 3 ארוכה מהרשימה הראשונה!!! אפשר גם שהיא תהיה ארוכה פי 4 או פי 5 - בכייף!
זה עלול להיות מאוד קשה בהתחלה, אבל יש טיפ פשוט כדי להאריך אותה –
כל יום רושמים 3 דברים שעשית היום – עניתי לטלפון, שלחתי מכתב, שילמתי חשבון, עשיתי קניות, בישלתי, שטפתי כלים. אפשר להכניס אפילו דברים קטנים כמו להתלבש, או לנעול נעליים - כל דבר קטן שעושים או מצליחים בו - נחשב!
את הרשימה הזו כדאי לתלות במקום חשוב, כמו ליד המיטה, או ליד המראה, למשל, כדי שכמה פעמים ביום, אפילו בצורה לא מודעת, תוכלי לראות את מה שכן טוב בך - במקום להתמכר מתוך חוסר אונים לביקורת עצמית.
 
©מיכל רון, אפריל 2012
 

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.