טיפול עצמי טבעי בדיכאון

שלחי לחברה

טיפול טבעי בדיכאון - טיפול עצמי בדיכאון  

הכי טוב, כמובן, ללכת ולעבוד על דיכאון עם מישהו שזו מלאכתו – כמו שהולכים לרופא, לסנדלר, או לנגר. לא חייבים ללכת לפסיכיאטר, ולא חייבים ללכת תרופות. גם אני תמיד בעד הטיפול הטבעי, ויחד עם זאת, היות וזה אומר שאת הולכת להיות המטפלת של עצמך, כדאי רק לזכור שתמיד יש גם את האפשרות להסכים ולקבל עזרה.
אבל רבים מאתנו נרתעים מכך, לא סומכים, מתביישים, או כל סיבה אחרת, ואם גם את כזו – הנה איך את יכולה לעשות לעצמך טיפול טבעי עצמי בדיכאון.
 

מה מפחיד אותנו בטיפול עצמי - טבעי ורגשי?

טיפול טבעי בדיכאון הוא הטיפול הכי אמיתי והכי אפקטיבי, והתוצאות שלו נשארות לטווח ארוך. משום שלא משתמש בתרופות, ולכן נשאר לנו רק הטיפול הרגשי בדברים שמכניסים אותנו לדיכאון. ומה שמפחיד אותנו בלטפל בדברים רגשיים 'גדולים' או 'כבדים' הוא האפשרות שנשקע לתוך הבור השחור הזה, ואז לא נצליח לצאת ממנו.
הטריק הוא, במקרים כאלה, לעבוד מעט, אבל כל יום,
ואז, אחרי שגמרנו לעשות את העבודה היומית, לקום ולעשות משהו אחר – לשטוף כלים, לעשות מקלחת, לשים מוזיקה, או כל מה שעוזר לצאת מאיפה שהיית בזמן הטיפול.
 

מה צריך כדי לרפא את עצמנו בעצמנו מדיכאון ?

כדי לעשות לעצמך טיפול עצמי וטבעי בדיכאון צריך:
להתחייב מראש על שלושה שבועות,
שבהם עובדים במשך 10 דקות כל יום (לא יותר!!!)
5 פעמים כל שבוע.
בסך הכל זה יוצא פחות משלוש שעות שאנחנו מקדישים לעניין,
ותוך שלושה שבועות (או פחות) כבר ניתן לראות תוצאות!!!
 

איך עושים לעצמנו טיפול טבעי דיכאון

שוכבים בשקט, במקום שקט,
עדיף גם שלא יהיה יותר מדי אור.
שמים שעון או טיימר לעשר דקות!!! חשוב לשים את הטיימר כדי שלא נצטרך כל הזמן להסתכל בשעון ולבדוק מתי התרגיל נגמר.
בעשר הדקות האלה פשוט שוכבים, שמים לב לעצמנו, מאפשרים לעצמנו להרגיש ואפילו לבכות, תומכים בעצמנו ודואגים להיות נחמדים לעצמנו. זה ממש ממש ממש לא!!!! הזמן לביקורת, מחשבות, וכד'!
אפשר גם ללטף לעצמנו את הראש, לשים יד על הלב, או כל משהו אחר שעוזר לנו ליצור עבור עצמנו סביבה טבעית, אוהבת ובטוחה שבה אנחנו יכולים להיות עם עצמנו, להקשיב לעצב, לצער, ליגון ולאבל, ולאפשר להם להתפרק ולהתפוגג.
 
חשוב גם לדעת לעצור אחרי עשר דקות.
בשום פנים ואופן לא נשארים!!! לפחות כשעובדים לבד, ומתחילים, ועוד לא מנוסים.
לא מאפשרים לעצמנו לשקוע בכאב למשך שעתיים, יומיים או שבועיים! – כי שוב, אנחנו רוצים להישאר במסגרת של טיפול טבעי בדיכאון, בלי להזדקק לתרופות.
בסופן של עשר הדקות קמים, שוטפים פנים, שותים כוס מים - חובה!!!.
אפשר גם לצאת מהבית או לעשות משהו,
והכי חשוב – קובעים עם העצב למחרת, ועדיף גם לרשום ביומן מתי בדיוק.
 

יתרונות הטיפול העצמי בדיכאון

כשאת בוחרת בטיפול טבעי בדיכאון את גם עובדת על המקור הרגשי של הדיכאון – להבדיל מטיפול תרופתי, שהמחקרים מוכיחים שאם הוא לא מלווה בפסיכותרפיה הוא מפסיק להיות אפקטיבי ברגע שמפסיקים לקחת תרופות.
כשהטיפול נעשה באופן מדוד ומתון יורד גם הפחד מההתמודדות עם כל העצב בבת אחת, וגם – באמצעות ההתחייבות מראש לעבודה יומיומית וקבועה, והעמידה בהתחייבות הזו, אנחנו יוצרים באופן לא מודע בטחון בעצמנו וביכולת שלנו לטפל בעצמנו ובאופן טבעי בדיכאון.
כך אנחנו נמנעים מהמצב הלא מאוזן שבו אנחנו או נופלים לבור שחור ונטול תחתית, או חיים את החיים שלנו תוך מאמץ שלא להגיע לעולם לאזורים האלה. במקום סכר – שצד אחד שלו מלא במים והצד השני יבש, וכל הזמן יש פחד שהסכר יקרוס, אנחנו מאזנים את המצב באמצעות שחרור מבוקר של קצת מים (רגש, עצב) בכל יום, עד שהמצב מתאזן, והסכר הופך לבלתי נחוץ – העצב מתנקז בזמן אמיתי, בכמויות קטנות – בגלל שאין צבירה ואגירה, ובלי ליצור הפרעות של ממש בחיי היומיום או במצב הרוח שלנו.
זו מהותו של הטיפול הטבעי בדיכאון.
 

סיכום: למה כדאי לטפל בעצמנו ובאופן טבעי בדיכאון

לדעתי, ממש חשוב שתטפלי בעצמך בדיכאון שאת סובלת ממנו, בעיקר אם מתחשבים במחיר שאת משלמת על הדחקה –
·                    עצב,
·                    מחלות,
·                    כאב פיזי
·                    כאב רגשי,
·                    והכי עצוב – שככה העולם לא זוכה לקבל ממך את המתנות שבאת לתת לו!
 
עם הזמן והתירגול תראי שהרווחת לא רק טיפול עצמי וטבעי בדיכאון, אלא הכי חשוב - אהבה עצמית וחיים טובים.
 
שיהיה בהצלחה, ואת תמיד מוזמנת לפנות אלי בלינק הזה
© מיכל רון, אוקטובר 2007 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.
WhatsApp icon by Icons8