לא מאושרת בחיים? 2 דברים שאת יכולה לעשות

שלחי לחברה

לא מאושרת בחיים - מה עושים עם זה?

במהלך העבודה שלי, יוצא לי מדי פעם לשאול אנשים אם הם רוצים לחיות, ואם כן - בשביל מה? התשובות שאני מקבלת תמיד נותנות לי השראה, ומראות לי שאין 2 אנשים שיש להם את אותה תשובה לשאלה איך להיות מאושר.
יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר באנשים שלא היו מאושרים בחיים שלהם, אבל בחרו במודע לבוא ולעבוד על החיים שלהם, ולמצוא בעצמם את הדרך איך להיות מאושר.
לפעמים הם באים כי יש להם בעיות שהם לא יכולים להתעלם מהן יותר, ולפעמים הם באים (או נשארים) כי הם חכמים, ובאים לטפל בבעיות כשהן קטנות. (ולכולנו יש בעיות קטנות.)
אז איך להיות מאושר?
 

איך להיות מאושר – הדרך של רוב האנשים

כולנו רוצים שיהיה להיות מאושרים, כולנו לא מאושרים בחיים במידה זו או אחרת, ורובינו חושבים שנהייה מאושרים כשיהיו לנו דברים:
עבודה שאנחנו אוהבים, זוגיות, ילדים, חברים, מספיק כסף כדי לחיות כמו שאנחנו רוצים, וכד', בכל סדר וכמות שהן.
והאמת? רוב האנשים חושבים שיש תשובה ברורה לשאלה איך להיות מאושר, ורובינו מקדישים את עצמנו רוב שנות חיינו להשגת אותם הדברים בדיוק.
קשה להשיג את כל אלה, ומה לגבי אלה שמצליחים ?
הרבה מאוד פעמים אני מגלה שבאים אלי אנשים שהצליחו להשיג את כל הדברים בדרך להיות מאושרים, ויש להם את כל מה שהם רצו, אבל אז הם רואים שזו בכלל לא הנקודה. שיש דבר כזה שיש לי הכל, ולא טוב לי, שגם כשיש להם הכל השאלה איך להיות מאושר עדיין בתוקף.
 

למה את לא מאושרת בחיים

רוב האנשים חושבים שמגיעים להיות מאושרים עי דברים חיצוניים – וזה לא נכון. הם לא מאושרים בחיים משום שהם מנסים למצוא את האושר במקום הלא נכון. האושר הוא דבר פנימי. האפשרות היחידה האמיתית שלך להיות מאושר היא לא עי כך שיהיו לך את כל מה שאתה רוצה, אלא שבפנים, בלב יהיה לך טוב!!!
אני אהיה מאושרת כשאני ארגיש בטוחה, שאני אוהב וארגיש אהובה, שקבלה עצמית ותחושת ערך עצמי ילוו אותי גם ברגעים הקשים, שאני ארגיש שהחיים שלי בעלי משמעות עבורי ועבור אחרים.
ובשביל זה צריך להכיר את 'הבפנים' שלי – מה אני מרגישה? מה 'הקולות' השונים שמתקיימים בי? מה בהיסטוריה שלי דורש ריפוי? מה אני באמת רוצה? מה יעשה לי טוב?
 

לא מאושרת בחיים? 2 הדרכים לאושר

כשמבינים שהדרך להיות מאושר היא דרך פנימית, יש כאלה שנבהלים, מתחפרים, מנסים לדחות את הקץ, ועושים עוד מאותו דבר – מוסיפים מאמץ על מאמץ. הם מחליפים עבודה או מחליפים זוגיות; עושים עוד ילד; מחפשים עוד חברים; רוצים עוד כסף; נוסעים לקצה העולם; וכד'.
אבל יש אנשים שהם מספיק אמיצים להביט במראה. האנשים האלה, כשהם מבינים שהתשובה לשאלה איך להיות מאושר היא פנימית, משתמשים בתובנה הזו כדי לעשות שינוי באיך שהם מתייחסים אל החיים שלהם, והם מתחילים להביט פנימה.
הם שואלים את עצמם – 'מי אני'?
'מה באתי לתת לעולם הזה?'
'מה יעשה אותי מאושרת באמת?'
 
ומתחילים ללכת בדרך שהתשובות לשאלות האלו מתוות, וכך מגלים מעצמם איך להיות מאושר.
 

סיכום: מה לעשות אם את לא מאושרת בחיים

יש שתי תשובות מוסכמות לשאלה: איך להיות מאושר.
התשובה הראשונה היא זו שרוב האנשים מנסים לנהוג לפיה - לאכול, לשתות, ללכת לעבודה, וכד', מתוך תקווה שזה יעזור לך להיות מאושר.
אבל יש תשובה אחרת, והיא אומרת שכדי להיות מאושר צריך לבטא את מי שאני ואת המקסימום של מי שנועדתי להיות בחיים האלה.
ואפשר להגיד את זה גם ככה – כדי להיות מאושר לא מספיק לחיות, אלא צריך לחיות באמת.
 
במה בחרת?
 
 
© מיכל רון, אוקטובר 2009 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.
WhatsApp icon by Icons8