3 טיפים להתמודדות עם קנאה עי שיפור ביטחון עצמי

איך להתמודד עם קנאה

זהו מאמר המשך למאמר 'קנאה, ואיך להפוך קנאה לביטחון עצמי', המפרט 3 דרכים שבהן תוכלי להתמודד עם הקנאה עי שיפור ביטחון עצמי.
שיהיה בהצלחה (:
 

1. ההבדל בין ביטחון עצמי ובין דימוי עצמי

קנאה מתבססת בדרך כלל על דימוי עצמי נמוך. נראה לך שמישהי אחרת יותר טובה ממך, ואולי אפילו נדמה לך שאת לא בסדר.
אז זהו, שלא! את ממש בסדר גמור!!!
הדימוי העצמי שלך, איך את מרגישה ותופסת את עצמך - זה שלך. אין לזה שום קשר למציאות, או לפחות – לא בהכרח.
סביר להניח שאם היית שואלת מישהו ברחוב הוא היה אומר לך שאת בחורה צעירה, נראית טוב ונחמדה. וזהו. כל הסרטים שלך על זה שאת גבוהה מדי, או נמוכה מדי, או שמנה מדי או רזה מדי, כל מה שמזין את הדימוי העצמי הנמוך שלך ומוריד לך את הביטחון העצמי – לאו דווקא קשור למציאות.
אם תצליחי לזכור את זה ולהזכיר לעצמך, סביר להניח שהדימוי העצמי שלך יהפוך קרוב יותר למציאות, והביטחון העצמי שלך יעלה, ותהיי פחות עסוקה בקנאה באחרות שהן, לכאורה, יותר מוצלחות.
 

2. פירגון = בטחון עצמי במקום קנאה

לפגן זה לשמוח בשמחתם של אנשים, במקום לקנא בהם, ולרצות שהם יפלו.
תחשבי על עצמך – אני בטוחה שלא נעים לך להרגיש שמקנאים בך, שעינם של אחרים צרה בך. באותו האופן, בטוח שגם את מעדיפה להרגיש שמפרגנים לך. ותנחשי מה? גם אנשים אחרים מרגישים אותו דבר! אם תפרגני, אם תשמחי בשמחתם של אחרים - יותר ויותר אנשים ירצו לבוא ולהיות איתך, שתראי מה טוב אצלהם, ותשמחי איתם, ותפרגני להם. את תרגישי יותר אהובה, יהיו לך יותר חברים, וגם הביטחון העצמי שלך יעלה .
והנה תרגיל כדי להחליף את הקנאה בפירגון: בכל פעם שאת רואה את הקינאה מבצבצת - ישר תמצאי 3 דברים טובים להגיד על אותה בחורה, ותגידי לה את אחד מהם.
גם אם קשה לך, תעבדי קשה ותחשבי מה טוב אצלה, מה את אוהבת אצלה. אפילו אם מה שאת מרגישה זה קינאה, המחשבות שלך תהיינה עסוקות בפירגון. ואם תעיזי וגם תחמיאי לה, אחרי שתראי מה המחמאה הזו עושה לך, גם הקנאה שלך תחלוף.
 

3. התנדבות כדי לבנות בטחון עצמי

ולבסוף – רוצה לדעת מה הדרך הכי פשוטה  להעלות את הבטחון העצמי ולרפא את הקנאה באחרים?
ללכת להתנדב!!!
עם חיות, עם זקנים, עם ילדים אחרים - יש ככ הרבה אנשים שצריכים עזרה -
אפילו סתם, מישהי שתבוא, תקשיב, תדבר איתם, תספר להם על החיים שלה,
או תעזור לנקות, לסדר - לעשות דברים פשוטים.
והכרת התודה, וההרגשה שאת עושה משהו בעל ערך, ושאנשים שמחים כשאת באה, וההשתייכות שתחווי כבר יהיו שווים את הכל, וישמחו אותך.
ואז לא משנה מה המשפחה שלך תחשוב עליך - את תדעי שאת אדם טוב ומועיל, וככה גם תרגישי עם עצמך - אדם טוב ומועיל, שהתמודד עם הקנאה, והרוויח ביושר את הבטחון העצמי שלו.
 
לשירלי
©מיכל רון, יוני 2012
מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.