7 טיפים לטיפול בהתקפי חרדה ללא תרופות

טיפול בהתקפי חרדה

7 טיפים יעילים לטיפול בהתקפי חרדה שתמיד עוזרים למטופלים שלי, גם באמצע של התקפי החרדה, וגם כדי למנוע את התקפי החרדה. הטיפול הזה, ללא תרופות, בהתקפי החרדה, יכול לעזור לכל מי שרוצה לחזק את הבטחון העצמי שלו, את הבריאות הפיזית והנפשית או לשפר את ההרגשה הכללית. בקיצור – לכולנו.
הטיפול הכי טוב בהתקפי חרדה הוא מניעה. מעט תשומת לב יומיומית והשקעת זמן במשך השבוע יכולים לטפל בהתקפי החרדה שלך, ואולי אפילו להחליף את התרופות, בעיקר אם משלבים את הטיפים עם פסיכותרפיה.
את 7 הטיפים לטיפול בהתקפי חרדה אפשר לשלב בקלות אפילו ביומיום הכי עמוס, או בתקופות הלחץ הכי קשות – ושווה לנסות. תוך 3 שבועות של תירגול תראה שהתקפי החרדה שאת חווה באים לעתים יותר רחוקות, הם קלים יותר, ועוברים מהר יותר – גם משום שאתה כבר יודע איזה טיפול בהתקפי חרדה עובד בשבילך, וגם עי שימוש ב 3 טיפים לטיפול בהתקף חרדה בזמן אמת.
 

טיפול בהתקפי חרדה בזמן אמת

בזמן של התקפי חרדה אנחנו מאבדים קשר עם הקרקע, עם המציאות, והראש מתחיל לרוץ 'פול גז בניוטרל'. זו הסיבה שבזמן של התקפי חרדה אנחנו חווים אבדן שליטה, פחד, טרוף אפילו, ועוד כל מיני רגשות לא נעימים, וזו גם הסיבה שבזמן של התקפי חרדה קשה לנו לפעמים להאמין כי טיפול בהתקפי חרדה הוא בכלל אפשרי.
טיפול בהתקפי חרדה, או טיפול שעוזר להוריד את שכיחותם של התקפי חרדה, עוזר לנו לבנות את הקשר שלנו עם הקרקע – בעיקר באמצעות תזונה ותרגול הרגליים.
הטיפים הבאים מהווים טיפול בהתקפי חרדה עי חיזוק החיבור לקרקע המציאות. כשהגוף חזק ובריא המחשבות קצת פחות רצות.
יש עוד הרבה טכניקות של טיפול בהתקפי חרדה, אבל את הטיפים האלה כל אחת יכולה ליישם – אפילו מי שלא רוצה לבוא לטיפול, או פוחדת להתייחס למה שמפחיד אותה, והם יעזרו לך מאוד לעשות לעצמך טיפול בהתקפי חרדה.

7 טיפים של טיפול בהתקפי חרדה

  1. לאכול אורז מלא פעמיים – שלוש בשבוע.
  2. לאכול שורשים – כל יום לאכול שורש אחד או יותר - גזר, בטטה, סלק, וכד'.
  3. לאכול שום ובצל – הם מחזקים את מערכת החיסון, וכשהגוף יודע שהוא חזק הוא כבר עושה לעצמו טיפול בהתקפי חרדה.
  4. התעמלות לרגליים – חצי שעה הליכה כל יום. שוב – לא ריצה, לא רולר בליידז, פשוט הליכה!!!
  5. לעלות במדרגות – אפשר למצוא מקום להתאמן בו, ולהגיע בהדרגה עד ל- 10-15 קומות כל יום, או סתם לוותר על המעלית כדי להגיע הביתה או למשרד.
  6. יוגה – תרגילי עמידה. (טריקון אסנה, פרשווה קונאסנה, וכד'.)
  7. טיפול כייפי בהתקפי חרדה - מסאג' מחבר אותנו לגוף ומרגיע אותנו, ומהווה טיפול ממש כייפי בהתקפי חרדה. מבין סוגי המסאג' לטיפול בהתקפי חרדה עדיף עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק, או ארומתרפיה (עיסוי בשמנים ארומתיים). יש לי גם מאמר אחר על טיפול בהתקפי חרדה עי הילינגהנה הלינק.

 

סיכום: טיפול בהתקפי חרדה ללא תרופות

כשתתחילי ליישם אפילו 2 או 3 מהטיפים האלה של טיפול בהתקפי חרדה, תתחילי לראות תוצאות כבר לאחר שבועיים או שלושה. הטיפול בהתקפי החרדה מתבצע כי רמת המתח הכללית יורדת, הביטחון העצמי עולה, ובאופן כללי תראי שאת רגוע יותר ונמרצת יותר.
יחד עם זאת, כמובן, יכול להיות אם את מרגישה שאת צריכה טיפול מעמיק יותר בהתקפי החרדה כדאי לך אולי גם גם לטפל במה שגרם להתקפי החרדה, כמו מה שמפחיד אותך, מכעיס אותך או מעציב אותך.
 
למייקל
©מיכל רון, ספטמבר 2007 

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.