7 טיפים לטיפול בדיכאון ללא תרופות

טיפול בדיכאון ללא תרופות

בעבר פרסמתי כבר מספר מאמרים על דיכאון,
ויחד עם זאת, בעקבות אחד הספרים שקראתי בנושא,
חשבתי שעוד כמה טיפים לטיפול בדיכאון תמיד יכולים להועיל.
אז הנה – 7 טיפים טבעיים, זולים וקלים לריפוי דיכאון:
 

1. טיפול בדיכאון ללא תרופות עי מוזיקה  

ועדיף מוזיקה – שעושה לנו טוב מאשר מוזיקת דיכאון. אפשר גם לשיר איתה, ואפילו לרקוד. לא מוזיקה שעושה לנו רע!!! לא מוזיקה שמכניסה אותנו עוד יותר לתוך הדיכאון. אם עוזר לנו לשיר, לבכות ולפרוק – אפשר, אבל רק אם אחכ אנחנו מרגישות טוב יותר. ואם לא – רק שירים שמחים, שירים שאנחנו אוהבות.
http://therapy.michalron.co.il/article/music-songs-self-love
 

2.טיפול בדיכאון ובחרדה חברתית: להכיר אנשים חדשים

כשאנחנו בדיכאון לא בא לנו לראות אנשים, נדמה לנו שאף אחד לא מצלצל, לא בא לנו לדבר עם מי שמצלצל אלינו, כולם מרגיזים אותנו, וכו'.
ויחד עם זאת, אם רוצים לצאת מהדיכאון, נורא חשוב, ואולי הכי חשוב, שנפגוש אנשים.
כדאי לתכנן את היום כך שלפחות פעם ביום (או יותר) נצא החוצה ונפגוש אנשים – אפילו אם זה רק להגיד שלום לקופאית בסופר, לקנות בול בדואר, או כל אינטראקציה שהיא, אפילו מינימלית.
 

3.טיפול בדיכאון ללא תרופות עי אהבה אמיתית / כלבים וחתולים

בעלי חיים – למי שיש, ולמי שאין – זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לקחת כלב או חתול. יש ענף שלם של טיפול בדיכאון שעוסק בטיפול באמצעות בעלי-חיים, ואני אישית מכירה מישהי שיצאה מהדיכאון העמוק בו היתה שרויה אך ורק בגלל הכלב שלה – פשוט, שלוש פעמים ביום היא היתה צריכה לרדת למטה, ולא חשוב מה, ובשאר הזמן היא אף פעם לא היתה לבד...
האהבה של חיות היא אהבה אמיתית, הן מגיבות ועוזרות ותומכות ומלוות כשעצוב, והן אחת התרופות הכי טובות לדיכאון.
 

4.טיפול בדיכאון ללא תרופות עי טיולים בטבע

הטבע תמיד עושה לנו טוב. זה יכול להיות לרדת למטה לגינה עם כוס קפה ולשבת בשמש, או ללכת לים, או לפארק, או לכל מקום אחר שאפשר לנשום בו, ולראות קצת ירוק וכחול.
קצת לנשום, קצת לזוז, לפעמים גם קצת רואים אנשים.
יותר בריא מכל התרופות בעולם.
 

5.טיפול בדיכאון ללא תרופות עי ספורט

ספורט, ספורט, ספורט. אני יודעת שדווקא בדיכאון הכי אין כוח. אז זה לא חייב להיות אימון אינטנסיבי במכון. זה יכול להיות גם סתם לעלות ולרדת במדרגות 3 פעמים רצוף, או  ללכת לסיבוב מסביב לבית 20 דקות, או לשחות 3 בריכות בבריכה. כל פעילות שהיא עוזרת!
ואם כבר – אז עדיף הליכה או שחיה (גם בים) על פני אופניים או משקולות.
 

6.הטיפול הכי טוב בדיכאון - פסיכותרפיה

הדבר שהכי עוזר לצאת מהדיכאון הוא פסיכותרפיה.
לשבת ולדבר על מה שמפריע לך, לעבד ולשחרר את כל מה שיושב לך על הלב – תמיד עוזר.
אם אין לך כסף ללכת לטיפול, או אם מכל סיבה אחרת את מעדיפה לטפל בעצמך, אחת העצות היעילות לטיפול בדיכאון היא לנהל יומן החלמה. ליומן הזה יש כמה תפקידים –

  1. לתכנן לכל יום מספר מצומצם של פעילויות שאנחנו רוצים לעשות. לדוגמא – לרדת למטה, לשטוף כלים, לשלם חשבון או להחזיר טלפון.
  2. פשוט, לכתוב את מה שקורה לנו. היומן יכול להיות המקום שלנו לפרוק את הרגשות הכואבים שעוברים עלינו, ולציין את התובנות שאנחנו מרוויחים מהירידה לאותו גיא צלמוות שבנשמה שלנו.
  3. לראות מה עובד ומה לא. ככה, לדוגמא – אולי לשטוף כלים היה כייף ועזר לנו בסופו של דבר, והשיחה בטלפון לא – ואז נדע להבא יותר טוב מה לתכנן לימים הבאים.  

 

7.טיפול בדיכאון ללא תרופות - עי רוחניות

הדיכאון משכנע אותנו שאנחנו לבד.
הרוחניות מראה לנו שאנחנו שייכים, ומחברת אותנו לאחד ממקורות התמיכה הכי חזקים שיכולים להיות. בנוסף, מורה רוחני יכול לעזור לנו למצוא משמעות בסבל שלנו, כמו שפרטתי במאמר - למה את צריכה מורה רוחני.
 

סיכום: כל השיטות לטיפול בדיכאון ללא תרופות

כמו שלתרופות לטיפול בדיכאון לוקחות הרבה זמן עד שהן משפיעות, ואחרי שמפסיקים לקחת אותן ההשפעה עוברת, כך גם כל הטיפים האלו, שמטרתם להקל על הדיכאון – ולו בטווח הקצר, אינם יכולים לבוא במקום טיפול רגשי.
רובינו לא סובלים מהדיכאון 'סתם'.
הדיכאון מתלבש על זכרונות כואבים ועל ארועי ילדות שלא טופלו,
ועד שאלו לא יזכו לריפוי הולם נמשיך לחיות את חיינו עם פצע בלב,
פצע הגוזל אותנו מהעולם ואת העולם מאיתנו.
 
החיים לא מוכרחים לכאוב.
החיים לא בהכרח מפחידים,
ואנחנו לא בהכרח חלשים, טיפשים או 'מקולקלים'.
 
תהליך ריפוי רגשי ורוחני יכול להחזיר אותך שוב למסלול של תחושה טובה עם עצמך, פעילות, תרומה ושייכות.
מוזמנת לפנות אלי תמיד דרך הלינק הזה
© מיכל רון, דצמבר 2008 

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.