טיפול טבעי בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים

מזה הפרעת קשב וריכוז

בשביל טיפול אפקטיבי בהפרעת קשב וריכוז צריך להבין מזה הפרעת קשב וריכוז.
במאמר קודם שלי אני מציעה הסתכלות אלטרנטיבית על בעיות קשב וריכוז, וטוענת שבשביל לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים באופן טבעי, בלי ריטלין, חשוב להתייחס ל 2 היבטים:
1.תזונה (ור' מאמר: תזונה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז)
2.וההיבט הרגשי – ובעיקר כעס ופחד. וזה מה שנעשה עכשיו.  

טיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים עי טיפול בכעסים

לסבול מהפרעת קשב וריכוז זה להרגיש שונה, וזה אף פעם לא קל להיות שונה מכולם.
זה מבאס כשכולם חושבים שיש לך 'בעיה', וזה מתסכל כשלך קשה יותר לעשות את מה שלכאורה לכולם קל.
כולם סובלים מתסכול ומכעס, אבל מבוגרים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז סובלים יותר.
גם לתיסכול, גם לכעס, ואולי גם להיפראקטיביות שאולי אומרים שיש לך, אפשר להתייחס כאל 'בעיה', אבל לצורך הטיפול בהפרעת קשב וריכוז עדיף להתייחס אליהם אחרת: אולי כמאגרים - בלי נדלים? של אנרגיה!
שלך יש ולאחרים אין!!!
 

ניהול כעסים כטיפול למבוגרים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז

הבעיה עם הכעס והתיסכול היא שהגולם קם על יוצר, קרי – שעודפי האנרגיה האלה מנהלים אותך, במקום שאתה תנהל אותם,
ולכן, אם תלמד מה לעשות עם האנרגיה האדירה שיש לך, זה יהיה הטיפול הכי מוצלח בהפרעת הקשר והריכוז.
במקום להיות מבוגר שסובל מהפרעת קשב וריכוז אתה תהפוך לאדם שחי חיים מלאים ומספיק המון.
יותר כייף, לא?
 
אז איך עושים את זה?
מה עם לרוץ? מה עם שכיבות סמיכה?         גם מוריד את הכרס, וגם עושה פיגורה (:
נניח שאתה עכשיו בעבודה, ואתה זקוק לטיפול מהיר בהפרעת הקשב והריכוז שלך - למה לא לעלות ברגל 10 קומות? אפילו 20!
אם אתה בבית ואתה כועס או מתוסכל, או סתם אתה מרגיש את העצבנות מגיעה - אפשר סתם לשים את המערכת ולרקוד, ולשיר, ולצעוק – עדיף לתוך כרית, בגלל השכנים...
בקיצור – הכל הולך, וכל דבר יכול לשמש כטיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים – מהיר, יעיל, נגיש, ובזול!
 
עם הזמן תוכל לראות שככל שאתה פורק יותר אנרגיה ויותר כעס, ככה תמצא את עצמך יותר רגוע ומרוכז.
שווה לנסות, לא?
 

טיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים מתוך התייחסות לחרדה ולערך עצמי

פחד הוא הרגש השני שאולי אתה מוצא את עצמך מתמודד איתו בכמויות גדולות, או במלים אחרות – הרגש השני שהמערכת שלך עדיין לא למדה לתעל את האנרגיה שלו לטובתך ולתועלתך.
כמו במקרה של תסכול וכעס, גם פחד = המון אנרגיה.
כשנורא פוחדים רועדים, נכון? ותנועה = אנרגיה.
לכן, גם את האנרגיה הזו אתה יכול לנצל לתועלתך!!!
 

תרגיל טיפולי להפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים

אם כל יום תעשה משהו אחד קטן ומפחיד הפחד ילך ויקטן, האומץ שלך ילך ויגדל, ובאופן כללי תרגיש רגוע יותר וטוב יותר עם עצמך ועם החיים – וזו המטרה העיקרית, מבחינתי, של טיפול בהפרעת קשב אצל מבוגרים.
בין הדברים הקטנים והמפחידים שאתה יכול לעשות כדי למגר את הפחד ולרפא את הפרעת הקשב והריכוז אפשר, למשל, לבקש עזרה ממישהו, לבקש ממישהו להקשיב לך בסבלנות כי אתה רוצה להסביר את מה שאתה חושב, להגיד למישהו שקשה לך ושאתה צריך לקחת 5 דקות הפסקה, או כל דבר קטן – חייב להיות קטן! שאם תכשל בו אז 'לא נורא', וגם תרגיש 'איזה כייף שניסיתי'!
 

איך טיפול בהפרעת קשב וריכוז יתרום לביטחון העצמי שלך

כשתלמד לנתב את התסכול, החרדות, הכעסים והדאגות שלך לפעילות פיזית, תתחיל לעלות על הדרך למימוש הפוטנציאל האישי שלך.
רמת הקשב והריכוז שלך תעלה, אתה תגלה שאתה הרבה יותר רגוע, מספיק הרבה יותר דברים, יותר נעים לך עם אנשים – שאולי אפילו יתחילו לחפש את קרבתך, וכך, בהדרגה גם הביטחון העצמי שלך ישתפר -  ובצדק!
אז שווה לנסות, נכון?
 

צמחי מרפא ותוספי תזונה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים

אם צמחי מרפא נשמע לך מפחיד – בוא נקרא לזה פשוט תה צמחים.
תה פסיפלורה ותה בבונג / קמומיל הם צמחים מרגיעים מאוד. אפשר להשקיע הרבה כסף ולקנות תיונים, ואפשר לקנות ברבע מחיר בכל חנות טבע, ולהכין לעצמך כל בוקר קנקן, שתוכל לשתות במשך היום – בבית או בעבודה (אפשר לקחת בתרמוס). את שני סוגי התה האלה אתה יכול לשתות ללא כל הגבלה.
גם אומגה 3 יעזור לך להרגע, ולשכל שלך לתפקד טוב יותר – עם פחות בעיות קשב וריכוז. הנה לינק איפה אפשר לקנות אומגה 3 למבוגרים בזול + קופון הנחה.
 

סיכום הטיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים

במקום לסבול, תעשה ניסוי -
במשך 3 השבועות הבאים תקפיד כל יום:

  • לפרוק אנרגיה – לרוץ, לטפס מדרגות, וכד';
  • לעשות כל יום משהו אחד קטן שמפחיד אותך;
  • לשתות 2-3 כוסות של תה קמומיל (בבונג) או פסיפלורה,
  • לקחת אומגה 3 למבוגרים

ואני מבטיחה לך שבמקום הפרעת קשב וריכוז תגלה שאתה יותר רגוע, יותר מאושר, ואפילו הביטחון העצמי שלך השתפר!
שיהיה בהצלחה (:
 
אם יש לך עוד שאלות – מוזמן תמיד ליצור איתי קשר בלינק הזה
© מיכל רון, ינואר 2010

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.