טיפול נפשי בדיכאון וחרדה ללא תרופות : איך לצאת מדיכאון קשה עי תרופות טבעיות

תקציר: טיפול נפשי בדיכאון קשה ללא תרופות

אם את צריכה לדבר עם מישהו - 
הטלפון שלי הוא  1901-729-735     (שיחה בתשלום)    אשמח לעזור לך!

אם את מוכנה לתת לעצמך צ'אנס - 
12 הטיפים הבאים יעזרו לך לצאת מהדיכאון ללא תרופות.
גם אם זה דיכאון קשה, וגם אם זה דיכאון עמוק – הטיפים האלה יעזרו לך, ומהר.

  1. אומגה 3. 3 קפסולות ביום, לפני הארוחה. הנה הלינק איפה לקנות בזול + קופון.
  2. פעילות ספורטיבית. אפילו לרדת ולעלות במדרגות פעמיים, או ללכת למכולת לקנות חלב, או לקפוץ במקום עם או בלי מוזיקה. כל פעילות שהיא. הכי עדיף – הליכה, ריצה או שחיה.
  3. כלב/ה. אני מכירה מישהי שאמרה שהכלב שלה הציל את החיים שלה. כלב יכריח אותך לצאת מהבית פעמיים ביום, לראות אנשים, לנשום אוויר, ואולי אפילו לעשות פעילות ספורטיבית.
  4. מוזיקה. שאפשר לבכות איתה. או שעושה לנו מצב רוח טוב.
  5. טבע. ללכת לים. לקחת את הכלב לפארק. לראות קצת כחול או ירוק בעיניים. זה מרגיע ומרומם את הנפש.
  6. לתכנן פעילויות. לא להיות שאפתנים מדי!!! בתקופות הכי קשות של הדיכאון, כשקשה אפילו לצאת מהבית, מספיק לתכנן פעילות או שתיים בבוקר, ועוד אחת אחרי הצהרים או בערב. לדוגמא: להכין אוכל; לשלם חשבון; ללכת למכולת; לסדר את הבית.
  7. לעשות תרגילי כעס!!! לכתוב, להרביץ לכריות, לקשקש על דף, לצעוק.
  8. יומן הבראה. לכתוב כל יום מה עשה לי להרגיש יותר טוב ומה עשה לי להרגיש יותר רע. מה חשבתי ואיזה אמונות יש לי. מטרת היומן היא להשתמש בתקופת הדיכאון לשם גילוי עצמי וצמיחה אישית, לא לשם ביקורת והלקאה עצמית!!!
  9. רוחניות. אם אתם כבר מתרגלים, רוחניות היא אחד העזרים הטובים ביותר. לראות – איך אני עוזרת לאחרים ולעצמי בכך שאני עוברת את התקופה הקשה הזו? להתפלל. לעשות מדיטציה. לדבר עם אלוהים.
  10. להזכיר לעצמנו שכמו כל דבר, וכמו כל תקופה קשה בחיים, גם לדיכאון יהיה סוף!!! עדיף לכתוב את זה על פתק, ולתלות אותו במקום שניתקל בו שוב ושוב – על הראי באמבטיה, על דלת החדר, ליד המיטה, בארנק – 'כמו לכל דבר, גם לדיכאון הזה יהיה סוף!!!'
  11. ללכת לטיפול!!! אותן סיבות שגרמו לנו מלכתחילה להכנס לדיכאון לא תעלמנה אם לא נכיר אותן, נכיר בהן, ונרפא אותן. אפילו כשלוקחים תרופות – השפעתן פגה תוך שנה מתום הטיפול אם לא עברנו תהליך אישי ורגשי במקביל לנטילת התרופות.

אם אנחנו עוד לא מוכנים ללכת לטיפול ולדבר על מה שעובר עלינו, גם טיפולים כדוגמת עיסוי, רפלקסולוגיה או ארומתרפיה עוזרים לצאת מהדיכאון מהר יותר!

  1. לתכנן לעצמנו עתיד טוב יותר, גם אנחנו לא מאמינים בו עדיין, או לא מצליחים לראות אותו או איך הוא יקרה. לחלום, בלי המלה 'אבל'.

הטלפון שלי הוא  1901-729-735     (שיחה בתשלום)    אשמח לעזור לך!

ספרים על טיפול בדיכאון ללא תרופות

לאחרונה עבדתי עם מספר אנשים שלקו בדיכאון קליני, והגיעו אלי לטיפול משום שלא רצו לקחת תרופות. אופני העבודה שלהלן הוכיחו את עצמם עם אנשים אלה.
 
חלק מהעצות מבוססות על 2 ספרים שהייתי ממליצה לקרוא אותם,
למעוניינים להעמיק ולהבין את מצבם:

  1. ללא פרויד, ללא פרוזאק, של דויד סרוואן-שרייבר, בהוצאת מטר;
  2. דיכאון של טוני בייטס, בהוצאת ידיעות אחרונות.

בספרים אלה מופיעות הפניות למאמרים ולמחקרים רבים בתחום.
המאמר הנוכחי מרכז את עיקרי הדברים ואת העצות השימושיות והקלות ביותר שמופיעות בספר ושפיתחתי תוך כדי עבודה עם תלמידי.
 

איך מתחילים טיפול נפשי בדיכאון וחרדה

חלק מהאנשים שחיים עם דיכאון וחרדה מכירים את הנושא עוד מהבית. תכופות האמא עברה דרך תקופות של דיכאון קליני, מאובחן או לא מאובחן, לפעמים היא לוקחת תרופות, ולעתים היא גם היתה מאושפזת.
חלק מהקושי בהתמודדות עם המצב הוא להגיד 'אני כמו אמא' או 'אני כמו אבא' – לראות שזה מה שקורה לנו, אחרי שסבלנו מזה כל-כך כילדים.
דווקא קבלת המצב והטיפול בו מאפשרת לנו להיות אלו שסוף סוף ישברו את השרשרת. זאת משום שהדיכאון יושב בדרך כלל על נושאים לא מטופלים, שהורינו תכופות קיבלו מהוריהם. למשל: הסבתא עברה את השואה, האמא מדוכאת, והבת חווה תכופות יאוש, ו/או שהבן לא מצליח למצוא עבודה. 
מבחינה זו הדיכאון הוא הזדמנות – כי לנו יש את האפשרות לטפל בנושאים אלו ולרפא אותם, ועל-ידי כך לחסוך מילדינו את הסבל שאנחנו עברנו.
 

צורות הטיפול הנפשי בדיכאון וחרדה

קודם כל – אתם לא לבד!!! המחקרים מעריכים כי 5% מהאוכלוסיה סובלת מדיכאון וחרדה, מאובחן או לא מאובחן!!! אולי זה משום שאני מטפלת בככ הרבה אנשים שסובלים מדיכאון וחרדה, אבל נראה לי שהמספר קרוב יותר ל 20% מהאוכלוסיה... ):
כמה מהסימפטומים שמאפיינים דיכאון וחרדה הם:

  • ברמה הפיזית: בעיות שינה, עליה או ירידה במשקל, תשישות, חוסר עניין במין.
  • ברמה הרגשית: מצב רוח רע, עצב, כעס, בושה, חוסר סבלנות, עצבנות, תחושת ניכור ובידוד, חוסר יכולת להנות מדברים שפעם היו גורמים לנו הנאה, יאוש, אשמה.
  • ברמה המנטלית: מחשבות שליליות, ביקורת עצמית, תחושה שהחיים 'גדולים עלינו', אמונה ש'לא שווה כלום', 'החיים לא שווים', קשיי ריכוז.
  • ברמה האנרגטית: אין כוח לעשות כלום,
  • ברמה ההתנהגותית: התבודדות חברתית, ירידה בעבודה ובביצוע מטלות, התנהגות הרסנית.

ההבדל בין דיכאון קליני לדיכאון 'לא קליני' הוא במשך הדיכאון ובעומקו. העצות שלהלן מועילות לכל דיכאון שהוא, וגם לחרדות, ללא קשר לאבחנה הפסיכיאטרית שלהן.
 
 

הסיבות לדיכאון וחרדה

הן לא רלבנטיות!!! אלא אם כן עוזרות לנו למצוא פתרון.
כך, למשל, חוסר באומגה 3 בגוף, בעיקר אחרי לידה, יכול לגרום לדיכאון, ולכן אחת ההמלצות העיקריות לריפוי דיכאון היא לקחת אומגה 3.
גם ארועים מהעבר שלא טופלו ולא הגיעו לריפוי עלולים להוות מעין 'מלכודת' שלתוכה אנחנו נופלים ושוקעים בדיכאון או סובלים מחרדות. לכן כדאי ללכת לטיפול ולרפא פצעים רגשיים מהעבר, כדוגמת – דימוי עצמי נמוך, חוסר ערך עצמי, אמונות נוקשות, פחד שמא איננו אהובים, וכד'.
 

תרופות לדיכאון וחרדה – האם כדאי?

התרופות הן כמו חגורת הצלה. הן לא במקום שעורי שחיה. והן בטח שלא ילמדו אותך איך לא ליפול למים!!!
יש מחקרים שמראים שטיפול בנוסף לתרופות הוא הפתרון הכי טוב.
בכל מקרה, לפי המחקרים, התרופות מאבדות את השפעתן תוך שנה מסיום הטיפול, אם לא הולכים במקביל לטיפול התרופתי גם לטיפול אישי ורגשי.
 

סיכום: התרופות הטבעיות שיעזרו לך לצאת מדיכאון וחרדה

ר' תקציר.
ובהצלחה.
ולזכור גם – סבלנות!!!
 
אם את רוצה שאעזור לך להרגיש טוב יותר, אם את רוצה לקבל עוד טיפים,
או אם יש לך עוד שאלות – מוזמנת לפנות אלי
גם בטלפון     1901-729-735     (שיחה בתשלום)    אשמח לעזור לך!

© מיכל רון, יוני 2009

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.