איך לאהוב את עצמי: תרגיל קצר לאהבה עצמית

איך לאהוב את עצמי עי מדיטציה

אהבה עצמית זה משהו שאפשר ללמוד. כן, כן, אפשר ללמוד בהחלט איך לאהוב את עצמך, או אם את כבר אוהבת את עצמך – להעצים את התחושה הזו, וללמוד להביא אותה בכל פעם שאת זקוקה לאהבה עצמית - לאישור עצמי, לריפוי הבטחון העצמי וההערכה העצמית אחרי פגיעה, או בכל פעם שאת רוצה להרגיש קצת יותר טוב.
 

תרגיל נשימה והרפיה: הכנה לאהבה עצמית

מתחילים בשכיבה. שמים יד אחת על הבטן התחתונה (מתחת לפופיק) ויש שניה על החזה, ונושמים כך ששתי הידיים מתרוממות בשאיפה ויורדות בנשיפה. הכי פשוט להתחיל למלא את הבטן בשאיפה, ואז לעבור לחזה.
חשוב לנשום מהפה ולא מהאף.
 

איך לאהוב ואיך לקבל את עצמי

כשהנשימה חלקה וזורמת אפשר להתחיל להסתכל על עצמנו – פשוט לראות אותי כאילו הייתי עומדת מולי.
מה התגובה הראשונית שלי? כעס? רצון לברוח? עצב? בושה?
התגובה הזו משקפת את התגובה האוטומטית, והבלתי מודעת לרוב, שיש לנו אל עצמנו, ובעצם – את כל מה שעומד בינך ובין אהבה עצמית. בשלב הזה נתקלים בהרגלים מגונים כדוגמת ביטול עצמי, כעס עצמי, התעלמות מהצרכים שלנו וכד' מופיעים בצורה ברורה מאוד כשמנסים להתסכל על עצמנו.
חשוב להמנע מלהפוך את התגובה הראשונית לעצמי ל'נכונה' או 'צודקת' או 'לא בסדר'. עדיף פשוט להשאר שם, ולראות שככה, אכן, אני מרגישה כלפי עצמי, זה מה שמפריע לך לאהוב את עצמך.
אם נשאר שם מספיק זמן זה יעבור. כבר יתחיל לשעמם לי לכעוס על עצמי, לבקר את עצמי, וכד', ואז השלב האחרון, של אהבה עצמית, הופך למאוד פשוט.
 

תרגיל: איך לאהוב את עצמך

בשלב האחרון את ממשיכה לשכב, ומתחילה להסתכל על עצמך בחיבה. פשוט לראות שאת בסדר, אפילו יופי, שאת בן-אדם טוב, ואפשר אפילו לדבר לעצמך יפה, או לאמר לעצמך את הדברים הסודיים שאת נורא אוהבת שאומרים לך, דברים שמאוד היית רוצה לשמוע. זו מהותה של האהבה העצמית – כשאת לומדת לאהוב את עצמך קל לך לתת לעצמך את מה שאת צריכה ואת מה שאת צריכה.
 

אהבה עצמית: לאהוב את עצמך, לאהוב את הגוף שלך

אם קשה לך לקפוץ מיד לשלב הזה אפשר להתחיל ברמה הפיזית. לאהוב את הגוף שלך זה חלק מלאהוב את עצמך. כדאי להסתכל על עצמי, ולמצוא משהו שאני נורא אוהבת אצלי, המרפק, למשל. גם אם את ממש לא אוהבת את הגוף שלך, תמצאי משהו שהוא בכל זאת בסדר.
אם תתרגלי אהבה עצמית בצורה הזו – של לאהוב אפילו משהו קטן בעצמך, לאט לאט תתחילי להרגיש טוב להסתכל על עצמך. יהיה לך קל יותר לאהוב את עצמך

  • גם ברמה המנטלית - כשהביקורת העצמית נרגעת,
  • גם ברמה הרגשית – כשתתחילי לחבב את איך שאת נראית,
  • וגם ברמה הפיזית – כשהגוף נינוח.  

במקום הזה אפשר להשאר כמה שרוצים, ולהרגיש איך את מתמלאת – באהבה עצמית, לשם שינוי!
 

תירגול מתקדם של אהבה עצמית: לאהוב את עצמך מול המראה

והצעה למתקדמים שבאמת מחוייבים לאהבה עצמית –
אפשר ללמוד לאהוב את עצמך גם כשאת מסתכלת במראה!
תירגול יומיומי יביא לתוצאות מופלאות...
בהצלחה (:
 
לקבלת טיפים נוספים על אהבה עצמית – אפשר לכתוב לי דרך הלינק הזה
© מיכל רון, מאי 2007 

מאמרים קשורים: 
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.