פסיכותרפיה בטלפון - מזה, ואיך זה עובד

שלחי לחברה

איך זה יכול לעבוד? פסיכותרפיה בטלפון

כולם רגילים לנסוע בפקקים, באוטו או באוטובוס, להגיע לקליניקה של הפסיכותרפיסטית, אז מה פתאום בטלפון?
כי זה עובד!
כי את השיחות שמנהלים בקליניקה אפשר לנהל גם בטלפון!
מה שאני כותבת ומה שאני מציעה הם ציוני דרך לשיפור המצב.
לקח לי הרבה דם, יזע ודמעות, ובעיקר – זמן, מאמץ וכסף כדי ללמוד את מה שהיום אני יודעת, ואולי לך יש מה להרוויח מכך שתאמצי כמה טיפים מהמאמרים, או תצליחי לעשות כמה קיצורי דרך בחיים.
 

פסיכותרפיה בטלפון מאפשרת לך פרטיות

אני עובדת כפסיכותרפיסטית כבר כמעט 20 שנים, ולפסיכותרפיה בטלפון הגעתי רק לפני כחמש שנים, כשתלמידים שלי נסעו לעבוד בחו"ל, או סתם עברו דירה והיה להם רחוק להגיע.
כשראיתי עד כמה הפגישות הטיפוליות אפקטיביות – לפעמים אפילו יותר מהפגישות פנים אל פנים, הפכתי לחסידה נלהבת של פסיכותרפיה בטלפון.
כשנפגשים עם פסיכותרפיסטית לפעמים לא נעים, לפעמים זה מביך, לפעמים החשיפה גדולה מדי. אפילו כשיש אמון, ואפילו כשמדובר בתהליך ארוך.
כשעושים פסיכותרפיה בטלפון אני לא רואה אותך. אולי אני אפילו אעבור לידך ברחוב ולא אזהה אותך! ולפעמים זה עושה את זה יותר נוח להחשף, לספר דברים אישיים, או אפילו לבכות.
תמיד אפשר לשלב את זה עם פגישות פנים אל פנים.
 

היתרונות של פסיכותרפיה בטלפון

מעבר לפרטיות שהיא מאפשרת, פסיכותרפיה בטלפון גם עולה פחות כסף – אני לא צריכה לשלם על הקליניקה, החשמל והניקיון, אלא רק להיות זמינה עבורך בטלפון – בשמחה!
בנוסף, גם למדתי, שבדרך כלל זמן הפגישה בטלפון הוא זמן נטו. כשנפגשים פנים אל פנים תמיד מתבזבזות לא מעט דקות יקרות על לשבת, להכין קפה ולשאול מה נשמע, בעוד שבפסיכותרפיה בטלפון – אנחנו כבר עם הקפה ליד הטלפון, ומתחילים מיד. בפגישה של שעה בטלפון אני מספיקה לפעמים יותר מאשר בפגישה רגילה של שעה וחצי.
ואחרון חביב – אני בטוחה שיש לך עוד המון דברים על הראש, שקשה לך למצוא את הזמן להיפגש, ושלא תמיד מתאים בסוף יום עבודה להתחיל לנסוע אלי. בדיוק בשביל זה אפשר להיפגש בטלפון!
לסיים את יום העבודה, להגיע הביתה, להתקלח, אולי גם לאכול משהו, לקחת דף ועט, ולנהל פגישה טלפונית מנחמת ומעצימה עם פסיכותרפיסטית שאכפת לה ממך.
נשמע טוב, נכון?
 

פסיכותרפיה בטלפון כדי לעזור לעצמך

כפסיכותרפיסטית, אני מאמינה שהכי כדאי להיות ישרים עם עצמנו.
אם מרגיש לך נכון לנהל פגישה בטלפון, אם זה מעורר בך שמחה והקלה – כנראה שזה ממש מתאים לך.
אם לא שכנעתי אותך, ועדיין מרגיש לך שעדיף להיפגש פנים אל פנים – גם זה בסדר גמור.
כפסיכותרפיסטית, העבודה שלי היא לעזור לך למצוא את שביל הביניים, את דרך האמצע שתעזור לך גם להרגיש טוב, גם להגשים את החלומות שלך, וגם להנות מהדרך.
 

סיכום: איך אני כפסיכותרפיסטית יכולה לעזור לך

כשהדברים נוגעים לאושר שלך ולהצלחה שלך - כל מה שעובד, עובד, ואת כל מה שיכול לעזור לך – שווה לבדוק.
גם בטלפון אפשר להשתמש במדיטציה, עבודת גוף, פתרון חלומות, פסיכולוגיה, טיפול רגשי, הילינג אנרגטי, וכמובן בשיחה, בעבודה על רגשות ועל אמונות.
בסופו של דבר, כל הדרכים מובילות לרומא. פשוט צריך לוודא שהפסיכותרפיה שבחרת בה – פסיכותרפיה רגילה או פסיכותרפיה בטלפון, עובדת בשבילך-  שרואים שינויים לטובה בחיים שלך.
 
ואם יש לך עוד שאלות – תמיד אפשר לפנות אלי בלינק הזה
 
בהצלחה (:
©מיכל רון, מאי 2007

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.
WhatsApp icon by Icons8