טיפול בהיפוכונדריה

שלחי לחברה

היפוכונדריה אצל אדם צעיר

פעם התקשר אלי בחור צעיר ושאל אם אוכל לעזור לו. הוא סבל מבעיות רפואיות שונות, שרופאים רבים לא מצאו להן כל סיבה וששיטות אלטרנטיביות רבות לא הצליחו לרפא. התיק הרפואי שלו היה יותר עבה מזה של כל אדם אחר שפגשתי, למרות גילו הצעיר.
בשלב הזה עוד לא ידענו – לא הוא ולא אני, שמדובר בהיפוכונדריה.
 

טיפול בהיפוכונדריה – תוך מספר פגישות

כשהגיע, ראיתי שמדובר באדם בריא, שהבעיה העיקרית איתה הוא מתמודד היא בעצם חרדה. כלומר – הבעיה היתה לא במישור הפיזי, הגופני, אלא במישור הנפשי והרגשי. כשדיברנו על כך הבנו שבעצם אין לו בעיות בריאות, אבל הוא כן סובל – יש לו היפוכונדריה.
תוך כמה פגישות הוא הפסיק לסבול מהסימפטומים הפיזיים שבגללם הוא הגיע. הוא עזב את בית הוריו ועבר להתגורר עם בת-זוגו, וכיום הוא עובד בעבודה חדשה שהוא אוהב, בתחום האמנות והיצירה.
איך זה יכול להיות?
 

טיפול בהיפוכונדריה – מה עשינו

בפגישות שלנו לימדתי אותו ליהנות מן הפחד, וכן, יש דבר כזה.
הוא למד להנות מהגוף שלו, ולא רק לפחד עליו – וזה דבר שניתן לרכוש עי אימון פשוט.
כמה פעמים דיברת ישירות עם הגוף שלך? או עם החרדה שלך?
אני שואלת, משום שניתן להקל מאוד על היפוכונדריה אם מתקשרים ישירות עם הבדידות, ועם הילד או הילדה שהיינו. כשמרפאים טראומות וארועים כואבים שקרו לנו פעם גם ההיפוכונדריה נרגעת.
אפשר ללמוד את זה די מהר, וזה עוזר בכל תחומי החיים – לא רק להיפוכונדריה.

סיכום: טיפול בהיפוכונדריה בצורה יצירתית

טיפול בהיפוכונדריה יכול להיות מסע מעניין וכייפי.
בטיפול כזה אתה נפגש עם היבטים שונים שלך שלא היכרת קודם לכן. אפשר להתחבר בדרך מעצימה ויצירתית עם האהבה שלך, העוצמה, הבריאות, וגם עם הילד שהיית, בדרך שתוסיף לך ולחייך מימדים חדשים ותרפא את ההיפוכונדריה.
 
רוצה להתחבר לעצמך ולרפא היפוכונדריה?
מוזמן ליצור איתי קשר
© מיכל רון, 2005

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה
הצהרה: מיכל רון איננה פסיכולוגית, ושרותי הייעוץ מתבססים על ידע אישי ונסיון של 15 שנים. יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.
WhatsApp icon by Icons8